Diensten voor X-Centrum

X-Centrum
Marktpositionering

Marktpositionering

Het bereiken van de gewenste positie in de markt, benutten van kansen en zien van bedreigingen.

Online marketing en branding

Online marketing en branding

Hoe brengt u uw bedrijf of merk naar buiten?

Strategie en zichtbaarheid

Strategie en zichtbaarheid

Een plan om de gestelde visie en missie te bereiken en zichtbaar te worden en te blijven.

Webdevelopment

Webdevelopment

Een heldere, functionele website die fungeert als visitekaartje voor het bedrijf of merk.

Doelstellingen

X-Centrum heeft als doel het bereik van het bedrijf vergroten en daarmee de klantenkring uitbreiden, met als beoogd gevolg een snellere verkoop van auto’s.

Marktpositionering

De term marktpositionering betekent letterlijk de positie van een bedrijf of merk in de markt. Het draait er met name om hoe (en of) mensen je bedrijf of merk zien. X-Centrum wil het bereik vergroten, daarvoor kijken we tijdens het marktpositioneringsonderzoek eerst naar de huidige perceptie van de doelgroep. Het ‘target audience’ ofwel de doelgroep is dan al voor X-Centrum gespecificeerd. Wordt X-Centrum door de juiste doelgroep opgemerkt?

Vervolgens kijken we naar de identiteit van het merk en naar de gewenste positionering. Door het opstellen van een nieuwe strategie, te werken aan zichtbaarheid (social media), offline en online marketing en rebranding werken we toe naar een breder bereik, maar wel bij het juiste publiek. Met hagel schieten heeft weinig zin, beter richt je de pijlen direct op de beoogde doelgroep. Doelgericht adverteren in plaats van op zoveel mogelijk platforms een advertentie plaatsen. De nieuwe manier van adverteren bracht direct resultaat: de auto werd binnen één week verkocht.

Belangrijk is om te kijken naar wat X-Centrum uniek maakt en dit te benutten in de nieuwe marketingstrategie.

Branding

Rob en zoon Max streven ernaar om de klant een ultieme rijbeleving te geven. Hun motto: “Uw rijplezier is onze zaak, zonder grenzen zoeken wij naar de geschikte auto.” De klant kan een specifieke zoekopdracht plaatsen en Rob en Max zoeken de perfecte auto daarbij – in welk land de auto dan ook staat. Met hun bedrijf willen ze exclusiviteit uitstralen, maar de voormalige huisstijl is met hoofdzakelijk grijze tonen vrij neutraal. Om het merk eruit te laten springen, hebben we een volledige rebranding ontworpen. Van het logo tot de website en social media tot de showroom en locatie zelf – alles krijgt een nieuwe uitstraling.

De website is van veel bedrijven het visitekaartje. Door te kiezen voor tinten als zwart en goud geven we X-Centrum een exclusieve uitstraling. Branding beperkt zich echter niet tot de website, ook op de visitekaartjes, de klemborden in de showroom, in de social media posts, op de buitengevel, op de wand binnen in het pand en in de nummerborden op de auto’s zie je de huisstijl terug. Alles is erop gericht om herkenning te creëren. Hoe een merk naar buiten wordt gebracht is essentieel voor marktpositionering en daarom besteden we bij TUQR veel tijd en aandacht aan de perfecte branding voor onze klanten.

Marketingstrategie

De oude strategie van X-Centrum bij nieuw aanbod betrof vooral hagelschieten: de auto op zoveel mogelijk verschillende platforms adverteren. Je bereikt daarmee weliswaar veel mensen, maar niet de juiste. Het is belangrijk dat X-Centrum een data-gedreven strategie gaat voeren en op basis van deze analyses diverse uitingen op het juiste moment op het juiste kanaal plaatst. Zo benadert zij actief de prospect die op zoek is naar die ene exclusieve auto. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het posten van een advertentie in een Facebook-groep waarvan de ledengroep grotendeels overeenkomt met de doelgroep van X-Centrum.

Social media

De zichtbaarheid van een bedrijf of merk kan met behulp van een social media content kalender worden vergroot. Het is daarbij belangrijk om daadwerkelijk zichtbaar te zijn en iets interessants te bieden aan zowel nieuwe klanten als bestaande klanten. Een gevarieerde content kalender zou voor X-Centrum uit de volgende items kunnen bestaan:

  • Gezocht & gevonden
  • ‘Coming soon’
  • Speciale dagen (Vaderdag, Koningsdag)
  • Reviews
  • Weggeefacties/winacties
  • Binnenkort online/nu online
  • Fotoreportage
  • Achter de schermen

Voor de uitingen op social media is een template ontworpen, zodat de huisstijl van het merk bewaakt blijft. Zo ontstaat er langzaam maar zeker een structuur en eenheid in de social media platformen (dit is vooral inzichtelijk bij Instagram). Wanneer er dan een nieuwe post verschijnt, weet de kijker direct: dit is X-Centrum. Dit draagt bij aan de branding en herkenbaarheid van het merk.

De volgende stap is het implementeren van de nieuwe branding en strategie en het consequent toepassen van de social media content kalender.

Marie-Laure Pit

Ook jouw branding een boost geven?

LET'S GET

STARTED NOW!

Neem contact op arrow-right